Pastoraat in/van de Nicolaikerk Pastoraat in/van de Nicolaikerk
In onze kerk willen wij naar elkaar omzien. Daarom leven we met elkaar mee in lief en leed. En gaan we bij elkaar op bezoek als daar behoefte aan is. Bijvoorbeeld omdat iemand ziek of eenzaam is.

In het pastoraat kan het naast de gewone dingen van het leven ook gaan om wezenlijke vragen waar iemand mee zit. Zoals vragen over opvoeding, relaties, lijden en sterven. Met elkaar door een moeilijke fase gaan. Dat hoort ook bij het pastoraat.

De werkgroep pastoraat coördineert het ‘omzien naar elkaar’. Zij verwelkomt bijvoorbeeld nieuwe gemeenteleden. En verdeelt onderling het speciale bezoekwerk.

Voor de predikanten behoort het speciale bezoekwerk ook tot zijn kerntaak. Voor veel mensen is hij het eerste aanspreekpunt in pastorale kwesties.
Wil je onze predikant of de werkgroep pastoraat benaderen voor een bezoek? Mail dan naar predikant@nicolaikerk.nl